Puan Roy ♥ Cerita si Petet ♥: December 2011

Tutorial: Disable right click

  






 Dashboard > Design > Add a page element > html/javascript

 copy code d bawah ni



<script language=JavaScript>
<!--

//edit by unwanted


var message="Masukkan Mesej Anda Disini";

///////////////////////////////////
function clickIE4(){
if (event.button==2){
alert(message);
return false;
}
}

function clickNS4(e){
if (document.layers||document.getElementById&&!document.all){
if (e.which==2||e.which==3){
alert(message);
return false;
}
}
}

if (document.layers){
document.captureEvents(Event.MOUSEDOWN);
document.onmousedown=clickNS4;
}
else if (document.all&&!document.getElementById){
document.onmousedown=clickIE4;
}

document.oncontextmenu=new Function("alert(message);return false")

// -->
</script>






  • "Masukkan Mesej Anda Disini" tu korang letak la apa-apa ayat yg korang nak


 save

☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

3 ari ja lagi....




  • apa yg 3 ari ja lg??????? entah la...lu pikir la sndiri..hahahahaha...sottttttt...sebenarnya tgl 3 ari ja lg aku dah abis praktikal2 bagai ni..huh..ta sabar rasanya bah....
  • menyampah aku li kat sini ni...tapi syukur lah..................3 ari ja lg..abis lah suda penyiksaan jiwa n raga aku li kat sini ni....

  • ada juak aku tpikir...msti pas ni ta abis-abis mereka ni umpat-umpat aku...besa la kn....hobi macik-macik n pacik-pacik kat sini ni mengumpat ja...abis salah urang lain d canang sana-sini....cam ja durg tu tiada sala langsung...mereka pon sama gak....ada gak wat sala...tp yg durg tau cakap sal urang lain ja...ta sedar diri langsung...
  • aku yg tda kaitan pon bole kena sekali..aku ta pena pon sebok hal durg..bah kn becerita ngan durg pon ta penah nih...tah la napa aku pon bole kena umpat gak...
  • its okey.......aku dapat pahala....hahahahahaha...umpat la lg pacik-pacik...macik-macik....sekurang-kurangnya ada juak pahala aku kn.....

  • tapi ta pa lah...aku pon dah nak blah dari sini...ta sabar rasanya....
  • cuti nanti terus nak blk kg...aman kepala aku...
  • ta sabar nak jumpa my little bro.....msti dia dah tambah nakal tu..hahahaha..ta sabar mau ketul-ketuk kepala dia...








Peringatan *** kepada manusia-manusia yg akan menjalani laihan industri.....j a n g a n lah kamu memohon untuk li kat tmpt aku li nih....m e n y e s a l kamurang nti...seriously!!!!!




☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

Tutorial: Hilangkan Tarikh kat blog









 Dashboard > Design > Page element

 klik Edit cam gambar kat bawah ni





 jangan tick ruangan Tarikh cam kotak warna merah kat gambar bawah ni





 pas tu save







☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

Tutorial: Centerkan post title dan sidebar











 log in > Dashboard >design > edit Html

  tekan cntrl+F


  • untuk sidebar
 cari h2 {




  • untuk post title
 h3.post-title { atau h4 {

 copy code ni text-align:center;

 pastu paste kan kat bawah code yg korang cari tadi.

 preview dulu sebelum save ya

☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

















 
Copyright © . All Right Reserved by Puan Roy