Puan Roy ♥ Cerita si Petet ♥: Aku masak ayam kicap....


Aku masak ayam kicap....











  • okey, today aku dgn kerajinan tiba-tiba smgt mau msk...hahahaha...tah npa smgt plk mau bljr resepi yg btl ayam kicap ni....
  • before this aku masak cincai ja...buang bawang, buang ayam, buang minyak, buang kicap, sgla la aku buang dlm kuali...gaul skli..tgu msk...haaaaaa jd la aym msk kicap....cis skli mkn cam rasa bukan ayam..hahahaah..pdn muka aku...
  • let me teach yu all cara-cara n bahan tuk masak ayam kicap ni yah...

okey girls...sedia pkai epron...fo the boys guna ja tuala mandi tu....hahahahaa...


Bahan-bahan (5 orang)

5 ketul ayam
1 ulas bawang besar (dihiris)
3 ulas bawang putih (dihiris)
1 inci halia (dihiris)
1 batang serai (diketuk)
1 batang cili hijau (dipotong serong)
1 batang cili merah (dipotong serong)
1/2 cawan kicap (campur manis dan masin)
1 sudu besar sos tiram
1 sudu kecil lada hitam
Garam dan kunyit



Cara-cara

- Gaul ayam dengan kunyit dan goreng sehingga hampir masak.
- Panaskan minyak, tumis bawang besar, bawang putih, halia dan serai sehingga layu.
- Masukkan kicap, sos tiram, lada hitam dan ayam. Goreng sehingga masak.
- Masukkan cili hijau dan cili merah.
- Siap untuk dihidangkan.



  • easy right??? yes....its so easy to cook ayam kicap...ni antara makanan febret aku nih...nyuuummmm....
  • dulu time skolah kat teknik duk hostel...asal blk kg aku msti mntk mak aku mskkn ayam kicap ni tuk aku before blk hostel semula...aku just suka mkn bila mak aku yg masakkan....sedap sgt!!!!!!!!

  • so now......aku pon dah pndai msk ni....mksd aku dah pndai msk yg sdp cam ni ha.....



ayam masak kicap yg aku masak tadi....


  • so kmuorg try ah msk ni....sure nak msk again n again g pas tu...hahhahahaa..
  • pada yg dah pndai msk tu....dont laugh to me keh....aku bkn ta pndai msk...just baru nak belajar msk ja...tuk masa hadapan kata kn...nak jd bini mitali....hahahahahha.....



☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

0 Pengomen Gila -Gila...:


































 
Copyright © . All Right Reserved by Puan Roy