Puan Roy ♥ Cerita si Petet ♥: Tragedi 31 Mac 2012


Tragedi 31 Mac 2012







seriously bila tengok gambar kat atas what do u alls think??????

its that orang yg dalam keta tu xceden teruk??? or peratus tuk hidup just only 10% ?????



so kat sini aku nak gitau apa yg korang semua fikir tu adalah salah...YES salah...hahahaha...cuz aku berada dalam keta tu semasa kejadian berlaku...n now aku still boleh lg merapuh kat belog aku ni....n my mental n fizikal semuanya okei, elok-elok belaka....walaupon mengikut keadaan keta tu tempat pemandu yg teruk...but im fine...really fine....

but seriously aku cakap time kejadian tu around 16:45 mengikut laporan yg aku wat kat balai polis taipeng...kejadian tu berlaku kat jalan trong ta silap aku...aku betul-betul rasa takut....t a k u t kehilangan orang yg aku syg....especially my beloved boipren...n my new frends.ta sampai half year aku kenal anna n nissa...but i feel like i love them...bcuz mereka so prihatin tentang kehidupan aku kat perantauan ni...really really love both of them....

bila saja aku sedar dengan keadaan dalam kereta yg sudah tunggang tebalik, 1stly yg aku sedar kepala aku dah kat bawah n kaki aku kat atas...so sakit...n 2nd aku sedar syg aku suruh kuar dari keta...bila aku toleh tepi aku tengok anna dah ta sedar...aku jerit sekuat hati...Tuhan saja tahu bertapa aku takut dgn keadaan time tu...never wanna happen again......bila dengar nissa nangis n menjerit nama anna aku dah fikir negetive....seriously aku fikir aku dah buat anna mati(kejam sungguh ayat aku ni!!!!!)...

bila syg dah kuar n biarkn aku ngan kawan aku kat dalam keta tu aku mula rasa sedih, tanpa fikir sakit yg dia rasa...bila dah settle semua hal aku marah dia sangat-sangat...tapi rupa-rupanya dia lg cedera teruk berbanding aku...ceh malu seketika....tengok keadaan dia aku rasa sangat-sangat bersalah.im sorry syg...

bila kuarkn anna dari keta aku tenangkn dia....yg aku pelik time tu aku menjadi super woman...sungguh kuat aku sampaikan anna aku boleh angkat(d bantu oleh pacik-pacik yg perihatin...ceh -__-) nissa dah ada ngan my clasmate budak-budak lelaki yg konvoi bersama  g taipeng tu....actually tujuan kami semua g sana nak g kenduri lec kelas aku kawin....i spoil it...sorry friends....

lepas saja hantar anna g hospital taipeng, malam tu aku syg nissa ngan budak clasmate aku tidur umah hafiz...salah satu clasmate aku...syukurlah kami dapat rehat dengan tenang dekat umah dia...

esoknya kami teruskan niat kami tuk g kenduri lec kelas aku cek Nabil....anna ta dapat nak g cuz kena tahan kat wad...ta sampai setengah jam g sana pas makan terus balik(kalau aku tau kejap gitu g sana aku ta g pon)....n then kami pon balik...time lawat anna kat hospital adalah perkara yg paling susah tuk aku dalam keadaan begitu...aku takut tuk berjumpa ngan family dia...kot-kot la aku kena lempang ngan family dia cuz wat anna teruk cam tu....tp Alhamdulillah ta da la benda yg aku pikir tu berlaku...hihihi...clasmate aku teruskan rancangan tuk g peneng...aku syg nissa ngn fiq my clasmate balek cuz fiq nak g melaka with family dia...but at highway ipoh dari taipeng Ya Allah ones again wa all mengalami kemalangan tuk ke2 kalinya dalam hari yg berturut...bole bayangkan baru ja hari sebelumnya xceden...da tu xceden lagi....oh my God.....apa bala yg menimpa kami pon aku ta tau la....






tengok gambar ni....ni la kejadian yg terjadi ngan keta fiq....aku pon dah no komen lah....what the f**k org yg langgar belakang keta dia sampaikan jadi gini....membuatkan sakit yg aku alami bertambah....kesian kat fiq...pas wat report polis kitorang ikut balik ngan abah nissa....akhirnya selamat sampai umah kwn syg...umah mimie...Alhamdulillah....






n tadi aku sekali lg melalui kawasan hitam yg membuatkan aku takut...tapi bila tengok tempat tu aku rasa dah okei sikit lah....Alhamdulillah aku ta trauma bawa keta....aku still bole bawa keta ngan beraninya...


☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

1 Pengomen Gila -Gila...:

jom kedunia anna said... Reply To This Comment

alhamdulillah,semunya selamat... memory yang sgt aku x dapat lupakan.. seram sgt...


































 
Copyright © . All Right Reserved by Puan Roy