Puan Roy ♥ Cerita si Petet ♥: officially be madam...


officially be madam...





30 ogos 2013  yang lalu secara rasminya aku bertukar status dari cik ke puan :')

opkos la hati banyak senang...sedih pun ada marah pun ada..hahaha..kidding..actually majlis aku tidak menjadi seperti yg d rancangkan..pelamin out dari pandangan..make-up yg terlupa d listkan..majlis makan malam kucar-kacir..tudung n heel persalinan macam tidak pernah di senaraikan..so sad but its ok..mau buat macam mana tu ja kemampuan yg termampu...suami aku bukannya kerja bos-bos...kumpul duit hantaran pun berkakai macam ayam yg kakinya d pasang turbo...dengan aku yg suka menghabiskan duit simpanannya ni :( yg buragas minta belikan makanan hari-hari..minta beli baju bulan-bulan..minta beli telefon tahun-tahun (sila kesian dengan dia..hahahhaa...)
ramai suara-suara sumbang yg suka menyumbang d telinga ku..tapi aku buat dek jeeeee...bukan tiada hati bukan tiada perasaan..tapi itu keputusan yg ku ambil bersama sang suami yg tercinta :) ramai macik pacik yg tidak berpuas hati..ada yg di jemput ada yg TERLUPA jemput..bukan tidak menjemput tapi ingatan ini bukan macam glue yg melekat d otak tuk selamanya...
aku tahu wedding aku bole jadi grand punya bila tunggu lama sikit or tunggu duit banyak buat hantaran rm10 ribu rm20 ribu..but...bagi aku tu semua tidak la sepenting mana..yg mana perlu menundakan benda yg patutnya tidak d tunda..yes i know pendapat kita semua manusia tidak sama..dari jenis orang yg macam aku ni ke jenis orang yg berfikiran matang, berfikiran sabar, berfikiran duit penting dan berfikiran banyak lagi..yes i know juga money is penting untuk kehidupan di dunia...tanpa duit kita boleh beli apa???? tiada apa-apa..but kita boleh cari itu money kan...kita bukan mampu sekarang tapi bukan nanti kita masih tidak mampu kan kan..in sya allah...aku tau maybe mak bapak aku agak kecewa dengan keputusan aku.dah la aku selalu menyusakan mereka...every weeks call minta duit..mau beli itu beli ini..tabur duit banyak yg amat untuk aku.. tup tup aku mau kawin awal..so sad kan menjadi ibu dan bapa yg d hampa kan :'(
yes my dad menabur banyak duit lagi untuk kawin beta hari tu...bukan aku pinta begitu...tapi untuk tidak memalukan family dia terpaksa buat..n i anak pertama yg kawin dalam family aku..wakakkaka..my sista-sista bukan sejenis beta..."buat apa kawin awal kalau menyusakan" they type!!!! lain orang lain cara berfikir right??? yes i agree whit them too...but saya tetap kawin awal juga :) maybe my jodoh datang awal kot (alasan ni boleh terima kah???)...




bukan senang kawin jenis macam aku ni..lepas kawin tinggalkan suami d kampung untuk meneruskan perjuangan untuk mendapatkan diploma multimedia application yg berbaki 2 tahun lagi..ni la satu-satunya keputusan yg sukar aku mau buat..tapi terpaksa lah..aku juga yg getik sangat mau study lagi kan..padan muka aku -..-

yes my husband tinggal d kampung d rumah my dad..tiada kerja n penganggur berjaya yg tidak menanam anggur..why every penganggur mesti d kaitkan dengan penanam anggur????? i dont know why (tiada kaitan dengan cerita aku yg panjang lebar ni) but tidak mustahil nanti dia akan berjaya...si isteri tidak mengharapakan si suami menjadi ahli politik, menjadi seorang doktor haiwan, seorang angkasawan muda, seorang saudagar kaya mahupun seorang artisan macam hafiz af mengharumkan nama negara...aku cuma mahu dia berjaya..mampu menyara family kecil kami sendiri..dalam solat ku mendoakan kejayaannya :') 
bukan dia pinta jadi penganggur..tapi rezeki belum ada lg kot..still tertunggu-tunggu..interview bukan main tidak terbilang oleh jari-jemari namun tiada yg memanggil datang kembali...sabar sayang...rezeki masing-masing..
pada manusia-manusia yang pandai membaca masa depan, pada tukang-tukang tilik yg tahu takdir akan datang...aku ingin memberitahu di sini bahawasanya kehidupan akan datang kami bukan terletak di fikiran dan tangan anda...anda tahu tak tidak semestinya anda yg berjaya sekarang akan berjaya seumur hidup...kau boleh bayangkan kah 10  20 tahun akan datang kau jadi apa???? kau rasa kau boleh jadi macam yg kau fikirkan kah???? no!!! without usaha n doa sayang...and dengan usaha lah suami aku juga boleh menjadi seperti yg dia inginkan..in sya allah :) aku mendoakan semua manusia d dunia ni akan berjaya dengan keinginan mereka...pada yg menilai aku tidak salahkan..fikiran manusia berlainan right??? terbaik untuk kamu tidak semestinya terbaik untuk aku :)



(perjalan hidup kami bertambah panjang..moga keinginan dan kemahuan kami tercapai bersama)

thanks alot kepada semua yg membantu d hari bersejarah dalam hidup ku itu, jasa kan ku balas jika mampu..hehe..thanks to my mom n my dad...n thanks alot-alot (banyak-banyak) kepada my sista shah..hasil tangannya di baju nikah ku teramat aku hargai..satu-satunya benda yg aku suka di hari itu..very the perfect for me okey!!!! baju tu menjadi seperti di dalam fikiran otak ku yg IQ rendah ni -..-
thanks juga kepada sebelah suami saya yg sporting.. tanpa sporting kalian majlis kami maybe tidak terjadi...TERIMA KASIH atas restu kalian (bukan senang aku mendapat suami seperti dia 1. mualaf  2. dusun  3. penyabar  4.penyayang  5. tabah  6. tahan buli..hahahhaa..)







☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

0 Pengomen Gila -Gila...:


































 
Copyright © . All Right Reserved by Puan Roy