Puan Roy ♥ Cerita si Petet ♥: impian (moga-moga tercapai kelak)


impian (moga-moga tercapai kelak)




Assalamualaikum kepada my blog yg sentiasa bertukar-tukar pemandangan...aku suka muka mu yg baru..hehe..nampak kemas dan masih belum cukup comel lg bagi diri beta yg angkuh apabila mengedit blog..wakakka.. Dan Assalamualaikum juga kepada suami beta yg membaca penulisan hangkang ku ini, walaupun dirimu tidak mengaku sentiasa membaca jikalau daku mengupdate blog..eleh malu ah tu :p
Dan tidak lupa juak kepada pembaca yg senyap-senyap baca tanpa meninggalkan kesan...i know u olls read my blog...a k u b o l e h t a h u d a r i t r a c k i n g b l o g e r l a h...tak tinggalkan jejak dan tak ngaku lg tu...tak kisahlah..wakakakkaa..

Sebenarnya aku mempunyai banyak impian dari angan-angan yg selalu aku fikirkan dikala malam keseorangan d dalam billik kecil ku yg d penuhi barang-barang yg bertimbun...d sebabkan suami ku tidak bersama daku..huhu..aku menjadi burung hantu dikala malam menjelang...tidak tidur malam dan tidak tidur juga d waktu siang membuatkan berat badan ku semakin menurun...tidak terbayang bertapa sedihnya perasaan beta...namun itu terjadi akibat kemalasan beta yg amat melampau...padan muka -..-
Actually aku mempunyai masalah tidak dapat tidur malam semenjak 2 3 minggu ini...tidur 3 4 jam sehari kalah-kalah student berperang last final exam...entah mengapa..maybe merindui sang suami yg jauh nun d sana kampung kali...memang pun!!!!

aku merindui gelak ketawanya..pujukannya...means pujukan beliau pabila aku malas mau makan..malas mau mandi..merajuk tidak d kasi tengok tv..merajuk tidak d kasi teman makan tengah malam..merajuk tidak d tolong angkatkan baju d ampaian..tidak d kasi main ps2..dan banyak lg..so so much rindu dia...tidak dapat d gambarkan apabila perasaan seorang isteri merindui suaminya...perasaan yg lain sekali..tidak sesama perasaan merindui sang boifren atau sang tunang...

Oleh yg demikian aku telah mendapat impian yg amatlah banyak untuk diangan-angankan pabila waktu malam..sepertinya menginginkan sebuah kereta sendiri....rumah kecil yg simple tapi mewah..menginginkan si suami disisi..menginginkan bulan madu yg belum pasti...macam-macam lg lah..walaupun jauh di sudut fikiran, hati, jantung, dan limpa aku terfikir bilakah akan dapatnya nanti????

   
 
 (aku sudah memasang impian dari mula mengenal hidup lagi menginginkan 
sebuah rumah yg sederhana..kecil tidak la sekecil jamban..
namun cukup untuk sekeluarga kecil seperti sekarang ini)

   
(jika mampu...atau zaman dah berubah..bila mampu terus jet atau kapal selam aku beli 3 seringgit..wakakakka)


        
   
(aku juga menginginkan keluarga yg kecil...cukup membahagiakan
bila tiba saatnya nanti..just wait until the day will come)


   
(in sya Allah bila ada rezeki zahir dan batin :) tidak sabar tapi harus bersabar...
dan terpaksa bersabar untuk kepentingan bersama)

   
   
(beta suka couple things..macam baju couple..berus gigi couple..jam couple..semua yg berpasaganlah...
sebab beta suda ada permaisuri beta..c ayu suamiku..hehehe)

(dan beta juga suka dengan design-design cake yg comel-comel..eee geram tengok..
walaupun suka makan tidaklah seberapa suka..just makan bila terpingin)

(tapi semenjak dua menjak ni mengidam mau makan kek pelangi pulak..tidak pernah makan lagi..
maybe perasan ingin mencuba itu kuat sekali d kala aku berangan-angan)
         

(dan yg paling penting d dalam imaginasi ku yg tinggi kalah-kalah langit dari bumi ni adalah jikalaulah bole buat majlis sanding kami kembali (sebab aku tidak mau sanding time nikah hari tu) akan aku sanding 1 hari 1 malam untuk membalas kembali kesakitan hati ku yg teramat..aku taulah aku kawen bajet rendah..tapi masih mampu bayar pelamin mengikut harga yg berpatutan tau...my pelamin sepose be like that picture up there..but what they do mith my pelamin..jauh panggang dari api..jauh maki dari mulut...!$$%**)%$^%$^*($%#%%^$%^%&%^$ kurang hajar bin hambar betul!!!!! nasib aku masih ada iman d dada..walaupun kira ok suda yg mereka lakukan namun tidak terlintas d fikiran pelamin aku akan jadi sebegitu rupa...macik saya yg kawen ni please ikut pilihan saya..adduuhh...sedih hati..tapi mau buat macam mana d sound pun masih begitu yg d buat..mereka membuatkan seperti anak pacik Julijin ni kurang ajar yg amat...sound macik-macik usia hujung janggut jagung..memang very the kurang ajarlah kan..so aku pun memutuskan untuk tidak memikirkan lagi perasaan itu..lantaklah...

tapi kalau d beri peluang kedua akan beta rancang sehabis baik majlis sanding beta itu..ni nangis darah pun tidak berguna sudah...yg lalu biarkan berlalu tet :'(
*** aku macam budak-budak hilang guli tima aku sound macik tuh!!!!


 kami tidak semampu mana...kami bagaikan pasangan miskin yg boleh d katakan fakir..d biayai oleh seorang bapa...pakai minum di kasi-kasi...atas ehsan seorang bapa yg sangat baik menolong anak dan menantunya untuk meneruskan hidup d kala susah begini...susah kami yg cari..tapi lain orang yg menangung...semoga Allah membukakan pintu rezeki my dad luas-luas..semoga Allah memberikan rezeki kepada suami ku untuk menampung hidup kami berdua kelak...maybe bertiga ataupun berempat...Allah maha memberi...Sebak d hati beta apabila memikirkan kehidupan kami yg menjadi bualan ramai..aku tidak ganggu hidup kamu kan???? jadi biarkan aku dengan labu-labu hidup ku...biarkan aku dengan suami ku..jangan sinis d depan kami...jangan berbangga d depan kami..jangan mengatur takdir kami...let we create our journey...emo sekejap..wakakaka..ya tapi betul..biarkan kami..please jangan mengata...kau bukannya betul sangat...jaga kain mu...jangan biarkan terkoyak..jahitan terbuka sedikit teruslah jahit sayang...Dan itu jangan lupa ucap Alhamdulillah, kau tidak d uji seperti kami...the best part comes late...Terima Kasih dengan takdir Allah...jodoh kami ada...sampai ke suami isteri...sekian lama menyulam cinta benci sayang rindu kasih marah sabar tangis duka kecewa merana bahagia dusta tipu dan setia akhirnya mengikat janji kami..Terima Kasih atas jodoh yg Engkau berikan :')









Gambar-gambar aku curik dari miss Google...
*juna
*copi
*irine nadia
*saif

Harap Maaf sekiranya mengambil gambar tanpa izin..Maafkan Saya!!!!



☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

0 Pengomen Gila -Gila...:


































 
Copyright © . All Right Reserved by Puan Roy