Puan Roy ♥ Cerita si Petet ♥: Mummy-to-be is me :)


Mummy-to-be is me :)

                
ni muka konon konon bahagia sebelum jumpa doktor untuk comfirmkan pragnent or not


Salam sayang dari hamba, asal update blog akan ayat ini yg terkeluar dahulu "lama tak update, apa khabar blogku, bila bosan baru update" gitu...kan..hahahaa..akulah salah satu blogger jenis tu :p

Aku just nak share story hidup aku sekarang ni...Mengikut tajuk yg d beri sudah memberikan tanggapan entry apa yg bakal aku leterkan kan???? so terus ke point aku menulis ni...Cewahhhh...Aku just nak bagi tahu yg aku bakal menjadi mummy oktober 2014 nanti..hehhee..Betul cakap ni aku takut sangat..Yakin langsung tak ada apatahlagi pengalaman...Adik aku lahir dulu pun aku just cuci kain baju dia jjeerrrr...Tidak buat banyak pon...Pegang adik aku time baby apa lg..Haram takut..hahhaaa...
     ni lepas dari makmal..keputusan positive..yabedabeduuuu..       

Jesteru itu, perasaan aku sangatlah tidak menggambarkan yg aku akan jadi mummy yg betul dan baik, huhu...Tapi kata orang, oranglah yg kata bukan aku...Perasaan sayang pandai berdikari tu akan ada dengan sendirinya bila kau dah jadi mak mak..ya kah???? betul kah??? Kalau betul Alhamdulillah lah kuranglah takut aku ni...Ya lah, sebagai perempuan yg tidak pernah punya anak, tidak suka budak, tidak biasa dengan budak, tidak pandai jaga budak, dan sebagai hamba Allah yg pemalas, penakut, dan tidak taat kepada Tuhannya ini perasaan gusar tu menyelubungi hati dan perasaan ku serta otak ku yg lembab ni...Serius cakap...Yakin jauh sekali...

Tapi kalau semangat tu, nuhhhh jauh sudah..hahaha...Semangat mahu beli itu beli ini..Duit jeerrr tak ada..haahhaa..Kesian kn...Almaklumlah suami baru bekerja 1 bulan..Tu pun company yg dia urus sendiri...Kelang kabut sikitlah..Mana tidak cukup kelengkapan lg..So gaji pun cukup makan sejalah..Mahu cerita beli kereta rumah jauh lagi lah..hhahahaa..Tapi tidak apa, aku senentiasa mendoakan yg terbaik untuk suami beta yg tercinta serta bakal keluarga kecil beta nanti...Semoga dia dapat membantu sedikit sebanyak kedua belah keluarga kami...Amin....dah dah, malas story hal kerja ni..Aku pun bukannya buat kerja sangat pon...Tidur seja d bilik belakang..hahaha..

Sebenarnya aku nak story perasaan kami suami isteri selepas dapat tahu yg kitaorang bakal jadi mummy and daddy ni..hehee..Actually kami tidak plan langsung nak baby bulan berapa, tahun berapa, 2015 ka 2020 ka..Jauh tidak...Kami just ikut ketentuan Allah, usaha tidaklah sangat..Lagi pun keadaan kami belum mengizinkan untuk berfikir punya anak sendiri...Just macam biasa sejalah...Then hari tu kita cerita ceritalah malam ulangtahun 5 bulan kami sudah berkahwin, cerita punya cerita teringat yg aku belum period lagi untuk bulan tu yakni bulan januari 2014 ni...

So esoknya si suami cakap beli test pregnancy lah aku pun pegilah beli dengan dia...Time tu duit pun cukup cukup...So belilah yg murah yg biasa biasa tu...Selalu orang beli sampai 2 3 kan tuk meyakinkan tapi kami mampu beli satu seja..hahahahaa...Tapi tak apa, kuat hati cakap kalau nagetif ka positive ka biarkan saja..Cukup dapat tahu jawapan sudah lah...Then kami balik rumah test terus masuk tandas...Ikut instaction tu dia cakap tunggu 5 minit..So kami pun dengan gigih tengok keset tu 5 minit tidak kelip kelip..hahaha..Tipu...Tunggu punya tunggu 10 minit berlalu line tetap 1 seja yg keluar..Rasa hampa sikitlah..Then suami suru tunggu lagi "maybe lambat sikit" aku pun "ok" aku ke dapur kemas kemas surat kabar buat kerja sikit penuh yakin lepas setengah jam pegi tengok balik..Hampa..Still 1 garis...Time ni kecewa sangatlah tapi tidaklah tunjuk kat suami..Kang kena bahan..hahahaha..Tapi sebenarnya dia pun diam diam sudah..Dalam hati kecewa jugak la tu...hehe i can see it...Aku yg tidak puas hati ni teliti dengan betul..hahaha..Then aku perasan actually keset tu ada dua garis, tapi samar samar yg satu tu..Aku pun suruh suami tengok betul betul..Pas tu dia mesej kakak dia tanya, kakak ipar aku cakap kalau samar samar satu garis ada tu..Maksud dia mengandung lah...Dia suruh ke klinik for sure kan sangkaan tu..So then kami pergilah klinik Lahad Datu...Menuju ke sana punya banyak hal pulak, kena beli dapur tong gas la, periuklah..hhhmmmm ikut kan seja apa kata my dad sebab aku jugak yg bising kat sini tinggal berdua dengan suami susah masak tiada tilam...So bapak aku yg beli semua tu...Anak bapaklah katakan..hehhehe...
kita mampu beli yg murah ni seja :) tapi berguna jugak lah...
ni lepas 3 or 4 jam tak silap... 


Lepas doktor tu surekan aku mengandung kami pun balik..Lompat lompat sikit time d klinik tu..Gembirakan..hahaha..Suami pun ikut lompat lompat...hahahah..Cute seja..hahahahaa...Then kami balik rumah...Sebenarnya tu bukan rumah pon....Tempat tinggal sementara seja...tidak mampu sewa dan beli rumah sendiri lagi kan...Sampai rumah ternampak keset tadi dah ada garis terang menderang kaw kaw punya line kedua tu, haaaaaa punya lama nak tunggu baru tahu kalau macam tu..Biasalah murah punya kan..Maybe memang macam tu...How can i knowlah -_-

Dua tiga hari lepas tu balik kota kinabalu..Maklumlah semester sudah start balik...Selera ok lagi time ni, rajin bebeno pegi beli bermacam jenis sayur dan susu...Lepas seminggu nah ambek kau nikmat mengandung tu...Nangis...Selera entah hilang kemana, tidur boleh boleh 24jam..Malas amat...Aku pun mengambil pendekatan terhadap kes ku ini dengan meminta cuti dari Cosmopint, kena kasi 2 minggu..Kira ok lah...

Tapi bila balik Lahad Datu aku asyik pendarahan, spotting..So doktor kasi lagi cuti 1 minggu..Rehat banyak katanya...Aku hampir kena tahan kat hospital tapi aku tak mau, malas aku...tidak best tinggal hospital tu..Aku pernah jaga makcik and my dad dulu..Eeeee tak suka laangsung...Actually aku ada masalah keputihan yg amat banyak so risiko kepada kandungan a.k.a my baby...huhuhu sedih time dengar doktor comel kecil kecil tapi banyak mulut macam aku tu cakap gitu..hahaa..dia cakap baby dalam keadaan begini 50-50% seja untuk hidup..Sedih amat tapi terima dengan hati yg terbuka...Kalau sudah Allah tentukan rezeki kami ini, maka inilah rezeki kami...Kalau belum, maka tunggu dan tingkatkan usaha..hahahhahaa...
1st scan baby..kecik seja..baru 14.7 mm


Banyak kali jugaklah pegi klinik dan hospital sebab ada pendarahan, walaupun sikit aku tetap gigih pergi untuk check jantung my baby still berdenyut atau tidak...Alhamdulillah sampai la kemarin 6 mac ada temujanji jumpa doktor, check jantung baby still bedegup dengan lajunya...Gembira tengok dia dah besar, sebab 1st check tu nurse cakap baby kecik sangat..tanya punya tanya sebab mummy dia tidak makan kn..selera tiada..so minum air seja, susu pun tidak...Just buah buah seja yg mampu d telan mulut puaka daku ni...
yg ni pulak 3 mac...dah 27.4 mm besar baby :)


Ahad nanti kena balik Kota Kinabalu balik, cuti sudah habis bro...Sedihnya...Perasaan masih tidak mampu dan larat...Oh siksanya...Tapi akan ku gagahkan diri beta ini...In Sya Allah...Moga Allah merahmati hambanya yg kerdil lg hina ini...Amin..
.

☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

0 Pengomen Gila -Gila...:


































 
Copyright © . All Right Reserved by Puan Roy