Puan Roy ♥ Cerita si Petet ♥: Selamat Ulang Tahun....


Selamat Ulang Tahun....




Actually yesterday our aniversary perkenalan kami suami isteri yg ke10 tahun..

Ingat lagi mula mula kenal dulu..suami seorang yg pendiam dan tidaklah berapa femes di kalangan pelajar pelajar sekolah mahupun dalam kelas kami.. Tapi tu yg membuatkan aku suka kat dia, ya lah malas bersaing lah katakan  hehehe.. Tapi tidak d sangka banyak jugak yg minat dia..siap bagi tau aku lg...ada yg sengaja buat kami begaduh jugak...ada yg tipu macam mereka becinta pun ada..hahahaaa..macam macam..

Ingat lagi 1st time bertegur sapa..  Actually dia yg mula urat urat aku dulu tapi dia tidak mau mengaku sampai sekarang..hahaaaa..dia ni ada tabiat yg tidak ingat benda yg lama dan tak penting ( ni aku benci!!! Bagi aku semua hal kami penting kot!!!! ) back to story 1st aku sedar akan kewujudan beliau dalam kelas tu bila bermain main dengan kawan kawan lelaki aku, biasalah time kecik kecik kerja aku main seja dalam kelas belajar tidak...rialiti.. So time bermain tu aku dengan tidak sengajanya terlanggar dia..ter ok teeerrrr.. So aku pun marah kat dia ala ala macam ni " uiii buta ka langgar langgar urang ni " dia pun senyum seja then aku sambung main g..entah bila time aku belajar..tu yg sampai sekarang masih bengap..hahahaaaa..

Di sambungkan cerita selang berapa hari lepas tu, time rehat dia datang dekat aku then mintak biadota..dulu dulu tiada istilah mintak no phone..hhahhaa  zaman dulu kala telefon pun telefon rumah.. Lepas tu aku pun blur asal budak mata sepet rambut belah tepi tapi comel ni mintak biadota aku kan.. So aku pun suru dia bagi jugaklah... Pendekkan cerita lepas tu kami mula kena gosip because rapat dah kan.. Rapat pun sebenarnya sebab selalu teman kawan aku dating dengan kawan dia.. Kami pun secara logiknya dating sekali..miahahahhahahaa.. Entah bila kami istiharkan kami bercinta...rasanya tiada tapi semua kawan kawan dah tahu kami bercinta..ok lah tu..tiada ruginya.. Aku suka type lelaki pendiam ni..hehehe..tu aku suka kat dia...

Then aku pindah sekolah.. masuk teknik...kami pun terpisah jauh tapi kami still berhubung..time tu masing masing ada handphone kan...senang sikit sms sms ni bagai...
After SPM kami mula renggang dengan ada dan femesnya dota masa itu aku pun d abaikan oleh beliau... tapi time tu aku tidak kisah sangat..maybe sebab handphone kan..ada kawan kawan beduyun duyun sms aku pun mula tidak merasa keadaan beliau sebagai kekasih...memang time tu rasa cinta kami cinta monyet seja..then kami break...

Then berbulan berlalu..dia still contact aku sebenarnya..then aku still rasa his the 1 but dengan ego yg tinggi aku abaikan seja dia dan berpoya dengan lelaki lain.. I wish i can ulang masa, pati aku setia...dia pun tahu aku buat dia begitu tapi dia pun ego tinggi bagai so masing masing buat hal sendiri..

2 tahun jugak kami just contact macam orang biasa...kadang ada rindu d hati tapi tidak d kisah..tengah siok menjadi hamba Allah yg mungkar kan..dalam 2 tahun tu la aku rasa macam mau p hospital sakit jiwa mintak d karankan moga aku lupa apa yg aku buat dulu...tapi sangat mustahilkan..

So then 1 malam ni aku rasa tercari cari akan beliau..dengan berani hati aku call dia..dia jawab dengan slumbernya tak tahu aku yg call..lepas SPM tu aku tidak pernah call dia pun..dia seja yg rajin call aku selang 1 2 bulan gitu..lepas malam tu lah kami mula rapat balik..pelbagai jenis masalah aku dia sedia mendengar...dia sentiasa ada bila aku perlu..tapi sebenarnya kami belum menjalin cinta yg sebenarnya time tu..just seperti biasanya kami terpisah 2 tahun tu..seperti kawan..dengan memberanikan diri aku mintak putus dengan bf aku time tu..lama sudah aku tidak ngam dengan mamat tudd..banyak keadaan dan perangai dia yg tidak ngam dak aku tak suka..tapi sebab tiada penguat dan pemberi semangat aku abaikan..tapi 1malam tu aku beranikan diri..then lepas tu bukan main aku d jadikan bahan makian suka hati dia...amboi engkau pikir aku d lahirkan d dunia ni untuk kau maki maki..sorry ok pegi maki nenek engkau lagi bagus.. Bodoh!!! ...tapi dalam keadaan begitu suami aku still dengan aku..dia kuat dan tabah bersama aku..bertapa aku bersyukur..ramai jugak kawan kawan dia yg suruh tinggalkan aku then dia ada jugak tinggalkan aku..aku pun tidak mampu pertahankan dia .so i let him go...sedih....

( apalagi aku dapat tahu dia suda ada pengganti aku dan mulai bahagia jauh nun d sana...hati mula gusar dan tidak mau melepaskan dia )


Tapi dengan izin Allah segala doa aku d makbulkan..ingat lagi time form 3 ada cikgu mathematic suru baca dalam hati hari hari cakap math tu senang...math senang so ada jugak aku buat then aku lulus math PMR..hahahaha...rasanya tu doa antara yg termakbul...tapi sebenarnya aku lg banyak berdoa moga yg bernama Royley time tu menjadi jodoh aku... Dan rasanya doa itu d makbulkan Tuhan sekali...Alhamdulillah...oleh itu beliau kembali kepada ku..then kami bertahan sampai sekarang...banyak rintangan kami..tapi lepas tu dia sentiasa bertahan sikit pun tidak goyah..aku bole nampak kesungguhannya d situ..bukan tidak pernah bergaduh lepas tu, tapi bagi aku itu lumrah orang bercinta..hal kecik d besarkan..manakan hal yg besar tidak memutuskan kalau dah hal kecik pun d besarkan makin lah besar hal besar tu kan..bagi aku itu dari pasangan itu sendiri untuk berbincang dan menyelesaikan..bagi kami masalah kecik atau besar kami bincang bersama menangis bersama dan akhirnya ketawa bersama...macam lagu black tu ha..hahahaaa..

2013 lalu kami mengambil keputusan untuk berkahwin..dan sekarang kami tengah menantikan baby kami keluar..hahahhaa..part ni aku malas mau story sekarang..not in mood...mood just nak share tentang ulangtahun ini terjadi...

Bukan senang cerita kami, sangat sangat bukan senang..aku tegaskan di sini..bukan senang ( kau tak lalui apa yg aku lalui, kau tak rasa apa yg aku rasa, jalan cerita kau lain aku lain, kau bukan aku dan aku bukan kau, kau beruntung tak punya cerita macam aku dan aku beruntung dan tak mau jadi macam kau ) tp dengan izin Allah...semua berakhir dengan gembira buat masa ini...dan aku berdoa, moga bahagia itu sampai akhir hayat kami... Moga Tuhan bagi kami bahagia itu...aminnnn..

Dulu aku pernah lemas boleh kata hampir mau mati lemas jugak lah..hahahha..ingat lagi  dia la my hero...selamatkan aku..tu antara sebab aku kuat rasa cinta dengan dia..masa tu form 1 lagi :)

Actually kemarin kami lupa aniversary ni..hahahha..malam becall baru ingat then aku cakap mau sambut...mau makan kek..boleh pulak dia ketawa kan aku...eeee gerammmmmmmm!!! Siap kau nanti balik aku kerjakan...


* banyak cerita aku dah potong..dan mengeluarkan watak watak lain dalam cerita ini untuk menyenangkan dan memendekkan cerita..dan tangan aku dah sakit sebab post dari telefon kakak aku..hahahhhaa..maklumlah brodbend dah tiada..tidak online dari leptop...Tu sebab panjang lebar cerita tiada bergambar..hahahahaa..

Wish my kesihatan ok..moga mampu membawa baby kami yg tecik tecik dalam perut ni tau :) 

Bai...


☆☆☆ Terima Kasih Sudi Baca...Lain Kali Baca Lagi ☆☆☆

0 Pengomen Gila -Gila...:


































 
Copyright © . All Right Reserved by Puan Roy